Problems after new installations and updates

Oft gestellte Fragen
Gert
Posts: 1039
Joined: Sun 18. Nov 2012, 14:18

Problems after new installations and updates

Postby Gert » Wed 12. Jun 2013, 09:57

Image Hallo,

wenn Ihr nach einer Neuinstallation (vor allem auf einer Domain oder in einem Ordner, wo vorher eine andere Version von CMSimple installiert war) oder nach einem Update Probleme mit Eurer Installation habt (vor allem Login Probleme), liegt das meistens am Browser Cache oder an den Cookies.

In den meisten Fällen haben sich diese Probleme erledigt, nachdem im Browser Cache und Cookies glöscht wurden.

Es gibt einen einfachen Test:

Wenn Ihr einen Browser installiert habt, den ihr selten benutzt, testet die Installation mal mit diesem Browser. Wenn die Probleme in einem andern Browser nicht existieren, dann liegt es an den Cookies oder am Cache Eures Lieblingsbrowsers.

Update: Auch Installations- oder Unterverzeichnisse mit Leerstellen oder Sonderzeichen können die Ursache für diese Probleme sein.

=====================================

Image Hello,

if you have some problems after a new installation or an update of CMSimple (mainly in a domain or a folder, where another version of CMSimple was installed before), the reasons are in most cases the browser cache or the cookies.

Mostly the problems are solved after deleting the browser cache and/or cookies.

You simply can test it:

If you have installed a seldom used browser, test the installation with this browser. If the problems are gone, the reason are the browser cache or the cookies in your favorite browser.

Update: Installation- or subfolders with empty spaces or special characters also can be the reason for such problems.
Gert Ebersbach | CMSimple | Templates - Plugins - Services

Return to “FAQ - Frequently asked Questions”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest